Finnair vastaa: ”Käytännöt jokaisella lentoyhtiöllä erilaiset”

Kaksi sellistiä kertoi muusikkojen kokemista vaikeuksista lentoyhtiöiden kanssa. Nyt Finnairin työntekijät selittävät, miksi paikkavarauksen tekeminen soittimelle on joskus niin vaikeaa.

Finnairin Sami Suokas ja Mirja Kuovi saivat lukea sellistien kertomukset lentomatkoista. Molemmat pahoittelevat matkustajien kokemaa harmia.

”On ikävä kuulla, jos kaikki ei ole mennyt asiakkaan toivomalla tavalla. Ymmärrän asiakkaan kokeman harmin siitä, että tämä on ollut hänelle hankala prosessi hoitaa ja ymmärrän, mistä ongelmassa on ollut kyse”, Suokas pahoittelee.

”Finnair on perinteisesti koittanut sallia myös herkästi särkyvät pienemmät soittimet matkustamoon, vaikka ne osin ylittäisivät käsimatkatavaramitat. Tällaisia joustoja olemme tehneet, sillä ymmärrämme soitinten arvon ja tärkeyden työvälineenä ja haluamme turvata niiden kuljetuksen parhaalla mahdollisella tavalla”, Kuovi kertoo.

Finnair ei ole juurikaan esiintynyt otsikoissa, joissa soitin tai kotelo on vaurioitunut matkatavarankäsittelyssä tai joissa soittajilla on ollut hankaluuksia soittimensa vuoksi varausta tehdessä tai lentokentällä virkailijoiden kanssa. Guadalupe López-Iñiguezilla oli kuitenkin isoja ongelmia varauksen tekemisessä pitkillä lennoilla, joilla oli mukana Finnairin lisäksi toisia lentoyhtiöitä.

”Kun asiakkaalla on matka, jolle hän ei pääse yhdellä lennolla tai saman lentoyhtiön kuljetuksessa, matkanvarauksen yhteydessä tulee hankaluuksia.

Haluatko lukea koko artikkelin? Lisää lukuoikeuksiasi