Mediasakset 6-2018

 

Ajan myötä ei kerry vain hiljaista tietoa vaan myös kykyä päästää se ulos.”

Saksofonisti ja huilisti Juhani ”Junnu” Aaltonen Suomen Kuvalehdessä 18/2018.

 

Mitä minä kaikesta siitä ymmärsin? En sitten yhtään mitään, mutta nautin täysillä. Kuuntelin, katselin ja viimeisen laulun vaimennuttua havahduin hypnoosista.”

Tarja Hirvasnoro katsoi Kaija Saariahon oopperan L’Amour de Loin MetOpera On Demand –sovelluksesta. Kodin kuvalehti 9/2018.

 

Pelimusiikin kuuntelijoita eivät lähtökohtaisesti kiinnosta esimerkiksi klassisen musiikin traditiot. Tarkoitukseni ei ole ohjata yleisöä klassisen musiikin puolelle. Pelimusiikki on pelimusiikkia.”

Game Music Collectiven perustaja, sellisti Lukas Stasevskij yle.fi:ssä 5.5.2018.

 

Kapinoin ja tunsin anarkiaa klassisen musiikin hierarkiaa ja jäykkiä perinteitä kohtaan. Niinpä pelleilin ja tein jatkuvasti toisin kuin pyydettiin.”

Lapsena viulua ja nykyään sahaa soittava näyttelijä Vilma Putro Etelä-Saimaa-lehdessä 15.4.2018.

 

Kasvit kokevat musiikin hyökkäyksenä, jota vastaan ne puolustautuvat tuottamalla itse suojaavia aineosia. Sen vuoksi käytämme kemiallisia torjunta-aineita todella vähän.”

Viiniköynnöksilleen Mozartia soittava viinitarhuri Carlo Cignozzi Ilta-Sanomissa 5.5.2018.

 

Tätä konserttia ei suositella musiikkipoliiseille.”

Maininta Avantin, UMOn ja FiBon yhteiskonsertin mainoksessa. Konsertin ohjelmassa klassikoiden ”jazzinnoksia”.

 

Soitto oli sitä laatua, että jos kyseessä olisi ollut vieraileva orkesteri, olisi kadehtien äimistelty suuren maailman menoa.”

Jukka Isopuro Radion Sinfoniaorkesterin konserttiarviossaan Helsingin Sanomissa 12.5.2018.

 

Beethovenia olen soittanut paljon, mutta tätä viidettä pianokonserttoa en koskaan aikaisemmin. Olen jo pitkään halunnut soittaa sen. En tosin tiedä, kannattaako mun kertoa julkisesti, kuinka pitkään olen harjoitellut. Parempi, että en.”

Pianisti Juho Pohjonen Länsi-Savossa 25.4.2018.