Kommunikoi ja kehitä yleisöä!

Collegium Musicale on yksi Viron kuoroelämän nousijoista

 

Kristel Üksvärav toimii päätyönsä ohella Collegium Musicale -kuoron managerina. © Matti Tuomisto

 

 

 

 

 

 

Markkinoinnin merkitys kasvaa jatkuvasti, myös kulttuurissa. ”Ole vuorovaikutuksessa, kommunikoi ja kehitä yleisöä”, innostaa Collegium Musicale -kuoron manageri Kristel Üksvärav.

 

Kommunikointi ja markkinointi kannattaa. Collegium Musicale kutsui Aapo Häkkisen johtamaan vuonna 2015 Viroon. Tämän seurauksena kuoro laulaa Häkkisen johtamalla ja Helsingin Barokkiorkesterin toteuttamalla Bachin Jouluoratorion kiertueella Tallinnassa, Oulussa ja Helsingissä 14.-17. joulukuuta.

”Myy, markkinoi tai kehitä yleisöä – ei ole niin tärkeää, mitä sanoja käytetään, vaan tärkeintä on saada oikeat viestit läpi. Mitä Virossa ja Suomessa voitaisiin tehdä on kertoa puolin ja toisin yleisölle toinen toistensa tapahtumista ja ohjelmista”, Kristel Üksvärav kannustaa.

Hän kertoo, että Collegium Musicale rakentaa nyt kontakteja Suomen sinfoniaorkestereihin. Taustatukea kansainvälisten verkostojen luomiselle antaa Viron tunnettuus musiikki- ja teknologiamaana.

Haluatko lukea koko artikkelin? Lisää lukuoikeuksiasi